De belevenissen van de laatste week... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu De belevenissen van de laatste week... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

De belevenissen van de laatste week...

Door: Jur & Mir

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

18 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal!

Helaas schrijven we dit verhaal alweer vanaf onze bank in Amsterdam... Toch wilden we jullie de foto's en verhalen van de laatste week niet onthouden, dus bij deze.

Zondag zijn we in Hermanus op een boot naar walvissen gaan kijken. Dit was echt heel gaaf! We hadden de hele tijd 3 walvissen naast onze boot liggen, een vrouwtje en 2 mannetjes. Op den duur wilde één van de mannetjes indruk op het vrouwtje maken en besloot te breachen (springen), hierop besloot het andere mannetje dat hij niet achter kon blijven en hebben we 2 breaching walvissen gezien. Super gaaf! Foto's van het breachen zijn er niet, want op het moment dat we de foto wilden maken, was er alleen nog maar een grote 'plons' zichtbaar. We hebben wel een paar andere gave foto's en filmpjes kunnen maken. De boottrip duurde ongeveer 2 uur en tegen 12 uur waren we weer terug in ons hostel. 's Middags lekker geluncht in Hermanus en 's avonds heerlijk uit eten geweest. Verder voornamelijk gerelaxed en nog een beetje aan walvisspotten vanaf de kade gedaan.

Maandag zijn we naar Stellenbosch gereden. Dit stadje ligt midden in een groot wijngebied en is ook nog eens een studentenstad, gezelligheid alom! We hebben dan ook een hoop wijnen geprobeerd bij de lunch, het avondeten, enz... ;)

Dinsdag hebben we een wijntour gedaan. Dit was leuk en een geschikte invulling voor de dag, want we hadden voor de verandering regen. Een goede voorbereiding op Nederland... Helaas waren we niet zo gecharmeerd van de verschillende wijnboerderijen die we hebben bezocht (we hebben veel betere wijnen gedronken in de restaurants van Zuid Afrika), maar we hebben toch een erg leuke dag gehad! 's Avonds even snel een pizza gegeten en vroeg naar bed.

Woensdag zijn we erg vroeg opgestaan en vertrokken naar Fish Hoek, een dorpje net buiten Kaapstad. Hier hebben we onze laatste 3 nachten doorgebracht. We hebben gekozen voor een rustig B&B aangezien we maandag alweer zouden moeten werken. Inmiddels is alleen Jürgen de ongelukkige, want Miriam is nog even werkloos en kan de was gaan doen ;). Nadat we in Fish Hoek hebben gedoucht, zijn we richting Kaapstad gereden in de hoop een kaartje voor Robbeneiland te kunnen bemachtigen. Rond 11.30 uur kwamen we aan bij het Waterfront en na wat een gezoek naar een parkeerplaats zijn we naar de ticketverkoop gelopen. Tegen alle verwachtingen in (sommige mensen zijn een week in Kaapstad en kunnen geen kaartje bemachtigen voor Robbeneiland) konden we met de tour van 13.00 uur mee. Het uitzicht vanaf de boot was ronduit geweldig!! De Tafelberg ziet er vanaf het water nog veel beter uit dan wanneer je op de kant staat. Op Robbeneiland hebben we eerst een rondleiding gekregen in een touringcar (langs het dorp, steengroeves, enz.) en vervolgens heeft een ex-gevangene ons rondgeleid in de gevangenis waar o.a. Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Al was het iets minder indrukwekkend dan we beiden hadden verwacht, was het toch een erg 'leuke' ervaring. Rond 16.30 uur waren we terug op het Waterfront en hebben we daar nog even rondgelopen. Terug naar Fish Hoek zijn we via Chapman's Peak gereden. Een erg mooie route langs de kust van de 'Cape Peninsula'.

Donderdagochtend werden we onaangenaam verrast door een enorme regenbui. En dat terwijl we de Tafelberg op wilden gaan... We besloten toch naar Kaapstad te rijden in de hoop dat het 's middags weer op zou klaren. 's Ochtends zijn we naar 'The Slave Lodge' gegaan. Vroeger was dit het huis in Kaapstad waar de slaven werden gehuisvest, tegenwoordig is het een museum over zowel de geschiedenis als de huidige vormen van slavernij. Een erg indrukwekkend museum... Toen we het museum uitkwamen was de lucht helemaal blauw, we konden dus richting Tafelberg! Eerst nog even langs het infocenter gelopen, waar ze ons vertelden dat de kabelbaan niet ging i.v.m. de harde wind en dat we dus niet de Tafelberg op konden. We zijn toen maar gaan lunchen en na de lunch besloten we toch naar de Tafelberg te rijden en te hopen dat we geluk zouden hebben.. En dat hadden we!! Binnen een half uur stonden we boven op de Tafelberg en dit was heel anders dan verwacht.... Eigenlijk dachten we allebei dat er boven aan de Tafelberg een platform was waar je van het uitzicht kon genieten en dat je er meer niet zou kunnen doen. Eenmaal boven aangekomen, kwamen we erachter dat er een hoop verschillende wandelingen zijn. Ontzettend leuk! Na een uurtje of 2 boven te hebben rondgelopen, zijn we weer terug gegaan naar Fish Hoek. Snel een hapje gegeten en toen lekker thuis een filmpje gekeken.

Vrijdag was het super mooi weer en zijn we naar Cape Point gereden. Ook hier weer een erg mooie omgeving! Na Cape Point zijn we naar Kaap de Goede Hoop gegaan. Hier hebben we max. 5 minuten buiten onze auto gestaan en zijn toen snel weer weggereden... We werden namelijk gek van de hordes toeristen die we daar tegenkwamen!! Gelukkig zijn we dit de rest van de reis niet tegengekomen. Vervolgens zijn we nog naar Simonstown gereden en hebben daar geluncht en hebben een aantal souvenirs voor in ons huisje gekocht. De avond hebben we lekker rustig thuis doorgebracht.

Zaterdag helaas onze laatste dag... We zijn naar Boulders Beach gegaan om naar de pinguins te kijken. Dit vonden we echter zo saai dat we naar Noordhoek zijn doorgereden om daar nog even op het strand te gaan zitten. Om 15.00 uur hebben we onze Atos (inmiddels omgetoverd tot 'Superkoekblik!') ingeleverd met +/- 4750 km op de teller. Een flinke reis dus! De vlucht naar huis was nog even vervelend (temp. in het vliegtuig was ongeveer 30 graden, dus erg ontspannend was dat niet), maar uiteindelijk zijn we vanochtend om 11.00 uur geland op Schiphol.

Onze laatste foto's kunnen jullie vinden via de volgende link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150282563723953.336366.506693952&l=0af1c84b4f&type=1

Groetjes Jur & Mir

• 19 September 2011 - 06:37

Stephan:

Welkom terug in het hondenweer!

Spreek jullie snel

• 19 September 2011 - 19:01

Mam:

wat hebben jullie het toch mooi gehad!!!!! en bedankt voor jullie prachtige verslagen en foto's! nu het normale leventje weer in, maar deze reis hebben jullie maar weer gemaakt! TOP xxxx