Knysna & Oudtshoorn - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Knysna & Oudtshoorn - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Knysna & Oudtshoorn

Door: Jur & Mir

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

09 September 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hi!

UPDATE: We hebben nieuwe foto's toegevoegd!!! Zie link onderaan!

Het is niet zo lang geleden dat we een verhaaltje hebben geschreven, maar nu hebben we weer een mogelijkheid, dus vandaar een korte update.

Woensdag zijn we in Knysna aangekomen. Aan het eind van de middag zijn we eerst naar het Waterfront gelopen en hebben daar lekker aan het water gezeten met een wijntje en een biertje. Eerst wilden we bij het Waterfront gaan eten, maar we vonden het toch iets te ver terug lopen in het donker, dus zijn iets dichter bij ons hostel in een restaurantje gaan zitten. Dit was een erg goede keuze! Heerlijk gegeten en voor het eerst sinds we hier zijn 'echt' uit eten geweest. 's Avonds vrij vroeg op bed gegaan, want donderdag gingen we 60 km mountainbiken.. 's Ochtends om 10 uur zijn we vertrokken en de tocht begon gelijk al zwaar. Er stond namelijk belachelijk veel wind en we werden bijna de lagoon ingeblazen! Voordat we aan onze klim konden beginnen, waren we al uitgeput... Toch zijn we verder gegaan en na een zware tocht waren we op onze eindbestemming 30 km bergopwaarts. De bedoeling was om hier te gaan lunchen om vervolgens 30 km terug te gaan fietsen. Echter ging de fiets van onze tourgide kapot en werden we opgehaald. Op zich vonden we dit niet zo erg, want we waren al moe genoeg van de 30 km die we gefietst hadden. Die avond hebben we snel ergens gegeten en daarna naar bed. We waren namelijk te moe om nog iets anders te gaan doen.

Gisteren zijn we vanuit Knysna naar Oudtshoorn gereden. Dit was een korte rit van ongeveer 2 uur. Eenmaal in Oudtshoorn aangekomen gingen we op zoek naar het hostel dat we hadden uitgekozen. Een erg leuk hostel met een super aardige eigenaar. Wij waren de enige gasten en de eigenaar woonde alleen met zijn hond. Hij vond het dus erg gezellig toen we zeiden dat we graag een braai wilden die avond. Wij zijn, nadat we onze spullen in de kamer hadden gelegd, naar de Cango Caves gegaan en Matt (de eigenaar) ging de braai voorbereiden. De Cango Caves waren wel leuk, maar niet heel spannend. De grotten zijn namelijk toegankelijk gemaakt voor grote groepen toeristen, dus liepen we over geplaveide paden.... Er was ook de mogelijkheid tot een adventure tour, maar aangezien Miriam lichtelijk claustrofobisch is en Jurgen last van zijn nek had, leek ons dit niet zo'n goed plan.
Nadat we bij de Cango Caves zijn geweest, zijn we nog naar de waterval 'Rust&Vrede' gegaan. Een erg mooie plek! De braai 's avonds was ook echt ontzettend lekker. Matt had nog twee vrienden van hem uitgenodigd, die welliswaar een beetje vreemd waren, en het is een erg gezellige avond geworden.

Vanochtend zijn we doorgereden naar Hermanus. Hier hopen we een hoop walvissen te gaan zien. Morgenochtend gaan we om 9 uur op de Whaletour en verder hebben we nog niet echt een plan. Waarschijnlijk blijven we hier 2 nachten en gaan daarna 2 nachten naar Stellenbosch waar we veel wijnen kunnen proeven. Daarna sluiten we onze reis af in Kaapstad. Helaas nog maar 7 nachten te gaan...

Hier zijn de nieuwe foto's te vinden:

Tot het volgende verhaal!

Groetjes Jur&Mir

• 10 September 2011 - 19:44

Anja:

wat hebben jullie toch fijn, geen toerisme horden, lekker bijna een privé vakantie, top. en mir bedankt voor de tip van de parkeerkaart, de rest komt goed, geniet nog ff van het mooie weer, het blijft hier herfst,op vandaag na.

• 11 September 2011 - 12:45

Pappa En Mamma:

Als we de verhalen lezen wordt ons glaasje wijn met een toastje op zondag opeens erg gewoon en saai. Mamma gaat al overwegen om over een aantal jaar ook maar op reis te gaan.
    Nog veel plezier en geniet nog even met volle teugen van de komende week.

• 15 September 2011 - 08:43

Stephan En Amarins:

Hey reizigers!

Wij zijn weer terug van vakantie en hebben dus in 1x al jullie verhalen en fotos bekeken. Ziet er goed uit! Volgend jaar ook maar weer iets verder dan Frankrijk, want het enige wild dat je daar tegen komt zijn lelijke Hollanders uit Brabant...

Leuk ook van die 'pumbas' en dat nu alle lezers van jullie verhalen op google hebben gezocht naar wat een pumba is! Gelukkig zijn er fotos van.

Veel plezier nog daar en we spreken jullie snel weer!

Ciao!