St. Lucia, Margate en Coffee Bay. - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu St. Lucia, Margate en Coffee Bay. - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

St. Lucia, Margate en Coffee Bay.

Door: Jur & Mir

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

01 September 2011 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Howzit!

Hallo allemaal! Wij zitten momenteel in het geweldige Coffee Bay en wilde jullie even op de hoogte stellen van onze laatste belevenissen.

St. Lucia was een heerlijk kustplaatsje waar wij de eerste dag lekker uitgerust hebben. De volgende dag zijn wij richting het strand gelopen. Helaas begon het halverwege hard te regenen en kwamen we doorweekt terug bij het hostel. Helaas kan het hier dus ook slecht weer zijn :P. Gelukkig was het de volgende dag weer prachtig weer en zijn wij door het Wetlands national reserve naar Cape Vidal gereden. Onderweg waren er vele uitkijkpunten en toen wij lekker aan het picknicken waren op een van deze punten, zagen we de walvissen op zee allemaal sprongen maken. Heel gaaf om te zien!!! Bij Cape Vidal aangekomen zijn we lekker op het stand gaan zitten en hebben we nog wat walvissen gespot.
Terug in St. Lucia zijn we gaan lunchen en vervolgens begonnen aan een Hippo en Croc tour. Tijdens deze 2 uur durende tour hebben we vele krokodillen en nijlpaarden kunnen spotten. Heel cool!!!

De volgende ochtend zijn wij richting Coffee Bay vertrokken. Helaas was de afstand te groot om in een keer te overbruggen, dus maakten wij een tussenstop in Margate. Een mooi plaatsje aan de kust waar we lekker gewandeld en gegeten hebben.

Woensdag 31 augustus zijn we doorgereden naar Coffee bay. Onderweg hebben we echt het arme Afrika gezien in de Transkei. Het valt eigenlijk alleen goed te omschrijven door het te laten zien, maar aangezien we gewaarshuwd zijn door de Zuid Afrikanen om tijdens het reizen door de Transkei alle waardevolle spullen op te ruimen, hebben we van de reis geen beeldmateriaal.

Aangekomen in het hostel bleek dit een geweldige plek te zijn. Het ligt in the middle of nowhere, maar daarom is het juist zo geweldig. We hebben de dag van aankomst lekker op het strand gelopen en heerlijk gegeten in het hostel (door de eigenaar versgevangen kreeft).

Vandaag hebbenn we lekker uitgeslapen (wat voor ons momenteel tot 8:30 betekent) en zijn we na een lekker ontbijt vertrokken naar Hole in the Wall. De 9km lange tocht langs de wildcoast was zwaar, maar de uitzichten waren geweldig!!! Tijdens het lopen zagen we heel veel dolfijnen in de zee zwemmen en mooie sprongen maken. Aangekomen bij hole in the wall hebben we veel foto's genomen van deze speciale plek en even lekker uitgerust. Gelukkig werden we daar opgehaald door de mensen van het hostel, zodat we niet terug hoefden te lopen ;).

Terug bij het hostel lekker een boekje gelezen in de zon en nu zitten we te wachten tot we weer lekker mogen eten (we worden erg goed verzorgd!!) Morgen gaan we een culturele tour door het dorp maken (op bezoek bij de locals) en overmorgen gaan wij richting Stutterheim om vervolgens naar Addo Elephant park te gaan. Hierna verwachten wij jullie weer hele mooie verhalen te kunnen vertellen en ook wat foto's te plaatsen.

Totsiens!!
Jur en Mir

• 01 September 2011 - 22:29

Mam:

lieve mir en jur wat hebben jullie het toch mooi, zoveel dieren gezien in hun eigen natuur, prschtig toch en geweldig weer, hier is het koud, bah, ben benieuwd naar de foto's. geniet lekker door samen, top, lekker slapen hvj xxx mam