Addo Elephant Park - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Door: Jur & Mir

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

07 September 2011 | Zuid-Afrika, Knysna

Hoi allemaal,

We zijn wat langer in Coffee Bay gebleven dan de planning was. Het beviel ons daar namelijk erg goed en het was ontzettend mooi weer! Vandaar dat we niet via Stutterheim naar Addo zijn gereden, maar rechtstreeks zijn gegaan. Deze reis duurde ruim 7 uur, maar dat hadden we graag over voor een extra chilldag in Coffee Bay.

Zondag zijn we naar Addo gereden en hebben overnacht in Addo Afrique. Een lodge net buiten het park.We wisten dat het vrij luxe zou zijn, maar we waren ook nog eens de enige gasten waardoor het wel erg luxe werd. De lodge bestond uit 3 slaapkamers en een gezamelijke ruimte wat we nu allemaal zelf konden gebruiken. Aangezien we een 3 nights package hadden geboekt, zaten er 2 activiteiten, ontbijt en diner bij. De laatstgenoemden werden elke dag speciaal voor ons gemaakt door Gladys. Zij was onze eigen housekeeper / butler, best raar...

Maandag hebben we lekker uitgeslapen en bij het zwembad gelegen. Daarna zijn we naar Schotia gereden. Een private game reserve waar we een safari hadden. We hebben hier eindelijk leeuwen gezien! Heel gaaf en van heel dichtbij!! Daarnaast zijn we aangevallen door een neushoorn, omdat onze ranger te dichtbij kwam met de auto en de neushoorn dit niet zo op prijs stelde. Gelukkig liep hij al vrij snel weer weg en zijn er geen gewonden gevallen. 's Avonds hebben we in het park gegeten en zijn we vroeg op bed gegaan.

Dinsdag zijn we 's ochtends eerst op eigen gelegenheid naar het Addo Elephant park gegaan. Hier hebben we ongeveer een uur naar olifanten zitten kijken die aan het drinken / badderen waren. Erg mooie foto's en filmpjes van kunnen maken! Op den duur zijn we toch maar door gereden, want we moesten 's middags nog een river safari doen. Onderweg naar de uitgang van het park hebben we van veraf nog een aantal leeuwen gezien. Deze waren op 'pumba's' aan het jagen. Echter waren ze hier niet zo goed in en de 'pumba's' leven nog lang en gelukkig verder... Toen we weer op weg naar de uitgang waren, hebben we onze route toch maar een beetje bij gesteld. We kwamen namelijk een nogal geiriteerde olifant tegen die ons dwong om met een hoog tempo achteruit te rijden... Gelukkig minderde hij toen zelf ook weer vaart en zijn we maar elk ons eigen weg gegaan. Rond half 3 waren we bij de river safari. Hier kwamen we erachter dat we wederom de enigen waren... We hadden dus een prive boot met 2 man personeel.. Dus zijn we boven op het dek gaan liggen met een koelbox vol met drank en chips. Beetje decadent, dat wel... 's Avonds had Gladys lekker voor ons gekookt. Nadat we de wedstrijd Finland - Nederland hebben gekeken, zijn we eerst nog even in onze jacuzzi gaan zitten om vervolgens lekker te gaan slapen. ;)

Vandaag zijn we naar Knysna gereden. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt in Monkeyland, hier vangen ze apen op die door mensen zijn opgevoed, in laboratoria zijn gebruikt, enz.. Nu zitten we in Knysna en blijven hier 2 dagen om vervolgens door te gaan naar Oudtshoorn. We weten nog niet precies wat we gaan doen, maar dat horen jullie in ons volgende verhaal!

Groetjes Jur & Mir

PS. We kunnen hier helaas geen foto's uploaden, dus dat komt later.

• 07 September 2011 - 15:42

Dettie:

Gelukkig jullie luieren ook zo af en toe. Inderdaad wel een decadent tintje aan het verhaal,maar volgens mij genieten jullie er heel erg van. Toch weer een heel andere ervaring dan Canada, Australië of Nieuw Zeeland, denk ik.
    Geniet nog maar even want het is al weer bijna voorbij.
    Tot het volgende verhaal.

• 07 September 2011 - 15:45

Papa:

Leuk te lezen dat jullie nog steeds genieten, de nodige avonturen beleven en ook zo af en toe decadente luxe ervaren. Zal straks wel wennen worden in Amsterdam en als enig wild de duiven in het raamkozijn.
    Geniet nog even lekker van de reis,
    de omgeving en het mooie weer.
    Hier is inmiddels de herfst in alle hevigheid losgebarsten.

• 07 September 2011 - 16:36

Anja:

wat hebben jullie het toch luxe!!!!! lekker verwend worden en super weer!!!! ga zo door, xx mam en geer

• 08 September 2011 - 10:19

Oma De Waard:

wat een verwennerij, toch wel heerlijk die luxe,en wat hebben jullie prachtig weer .hier alleen maar regen geniet van alles deze laatste week liefs oma en opa