Veilig aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Jur & Mir

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

21 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend zijn we om 9 uur op Johannesburg geland. Een verrassend mooi en modern vliegveld. De Zuid Afrikanen dringen niet aan en houden geen handjes op (zoals bijv. de Egyptenaren), wel proberen ze je overal bij te helpen. Uiteraard hopen ze daarvoor dan iets te krijgen, maar nee is ook echt nee.
Op het vliegveld zijn we gelijk onze auto gaan halen. Het is echt een geweldige auto geworden... Een Hyundai Atos, haha! Waarschijnlijk leggen we de achterbanken morgen plat, want er past maar 1 backpack in de kofferbak. Verder hebben we er wel vertrouwen in dat hij ons heelhuids naar Kaapstad rijdt...
Binnen 40 min waren we bij ons B&B. Na even gedoucht te hebben, zijn we naar het Voortrekkersmuseum net buiten Pretoria gereden. Erg bijzonder om de Nederlandse invloeden terug te zien in alles wat je tegenkomt. Hierna zijn we weer terug gereden, want we waren allebei toch wel erg moe. Lekker in de tuin een boekje gaan lezen in het zonnetje (het is hier ong 24 graden overdag) en met allemaal bijzondere vogels die hier leven om ons heen. Eten hebben we laten bezorgen, want we zijn te moe om nog te koken of in een restaurant te gaan zitten.
Vanavond vroeg naar bed en morgen naar Dullstroom (3 uur rijden). Daar zullen we een nacht slapen en dinsdag rijden we (via Gods Window, Blyde River Canyon en nog een aantal andere spots) door naar het Manyeleti Game Reserve. Een prive park naast het Krugerpark. Hier zullen we 2 nachten verblijven en vrijdag verder rijden naar Hazyview. Hopelijk kunnen we jullie dan vertellen dat we de voltallige Big Five en nog een hoop andere dieren hebben gezien!
xxx Jur & Mir

• 22 Augustus 2011 - 08:44

Anuschka:

Klinkt goed jongens! Komen er binnenkort wat sfeerfoto's om ons jaloers te maken?
    lekker genieten!
    Anuschka

• 22 Augustus 2011 - 11:32

Mam:

lieve mir en jur, heerlijk jullie zo te kunnen volgen en wat hebben jullie superweer, beter dan hier,genieten!!!
    xxx mam en geer

• 22 Augustus 2011 - 13:17

Chaja:

Hey Mir en Jur dat klinkt als een mooi begin. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet ervan! Hoop dat jullie veel gaan beleven en bijzonder dieren gaan zien!

liefs Chaja

• 23 Augustus 2011 - 21:22

Dettie:

Hoi Mirjam en Jürgen,

Mooi dat de reis zo goed verlopen is. Klinkt goed de eerste impressie.
    Wij zijn weer terug uit Berlijn, een heftige stad vonden wij, met mysteryland achtigetafrelen maar dan midden in de woonwijk een straat van 2 km. lang met om de 200 mtr. een vrachtwagen met megaboxen waaruit een geluid kwam wat je oren deed suizen en waar iedereen volkomen stoned op stond te dansen. Lijkt mij verschrikkelijk om in die straat te wonen en dit te moeten ondergaan. Overal kapotte bierflessen en afval, maar ook zeer luxe winkels . Ons hotel was zeer luxe evenals het ontbijt, nog nooit zo luxe ontbijt gehad. Kortom zeer afwisselend.
    Genieten jullie maar lekker van de vakantie.