Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

06 Juli 2007 | Canada, Port Hardy

Heey,

Vandaag is alweer de laatste dag op Vancouver Island. We hebben hier hele mooie dingen gezien. Na Victoria zijn wij vertrokken richting The Pacific Rim. Dit ligt in het zuiden van het eiland en is een paradijs voor surfers. Toe we daar aankwamen, regende het erg hard, maar gelukkig hebben wij een tent dit je in minder dan 3 minuten opzet, dus de schade bleef beperkt. De volgende dag (dinsdag) was het bewolkt, maar regenede het gelukkig niet! We hebben die dag een wanderling van een kilometer of 14 gemaakt langs long beach. We hoopten beren en ander wild te zien, maar dat viel flink tegen. Alleen wat zeeleeuwen op 200 meter afstand en een paar kleine vogeltjes. Woensdag zijn hebben we vanuit Tofino een Whale Watch tour gedaan. Dit was echt gaaf. Binnen 10 minuten zagen we al een Gray Whale die lekker aan het rondzwemmen was. Vervolgens gingen we de volle zee op en zagen we een Humpback Whale met een jong. Deze walvissen hebben beiden een sprong gemaakt! Dat is echt gaaf! Weet alleen niet zeker of ik het met de camera heb kunnen vastleggen... Tijdens de tour hebben we ook nog adelaars, zeeotters en zeeleeuwen gezien. Echt 10x zijn geld waard die tour!!!

Donderdag zijn wij naar Campbell River gereden. Leuke tocht van zo'n 350 km land de kust. In Campbell River hebben we onze tent opgezet en verder niet veel bijzonders gedaan. Leuk was wel dat de adelaars rond je tent vlogen en de cruiseschepen op 60 meter lang vaarden.

Vandaag, vrijdag zijn wij vertrokken richting Port Hardy. Deze een tocht van ongeveer 250 km. We hadden nog geen beren gezien en net toen we ons afvroegen of er nog wel beren in dit gebied rondliepen, zagen we een zwarte beer met twee jongen langs de snelweg. Ik kon niet stoppen, omdat we bergafwaarts reden en er een grote truck met boomstammen achter mij zat, terwijl we de hele reis al alleen op de snelweg gereden hadden. Er was ook geen mogelijkheid om te keren, en toen we besloten toch maar door te rijden in de hoop nog een beer te zien, zagen we weer een zwarte beer!!! We hebben geen foto's gemaakt, maar we hebben in ieder geval wilde beren gezien. Als we weer beren tegenkomen, proberen we foto's te maken.

Morgen gaan wij met de boot naar Prince Rupert. Dit is een toch van 15 uur, maar schijnt zeer mooi te zijn. We moeten morgen om 5:30 bij de boot zijn, dus het wordt vel vroeg opstaan.

Ik heb nog 9 minuten, dus ik stop nu met mijn verhaal. De vancouveravonturen houden jullie nog steeds tegoed. Olav heeft ze allemaal in zijn dagboekje geschreven, dus vergeten zullen we ze niet.

Tot het volgende verhaal en bedankt voor de reacties. Dat is echt leuk om te lezen!

Vergeet oof.waarbenjij.nu niet te checken.

Ltr.
Jurgen

• 07 Juli 2007 - 06:42

Stephan & Amarins:

Zo zijn we alweer de eerste die op jullie site schriven, je kan wel zien dat we niks anders te doen hebben dan jullie geweldige verhalen checken.

Cool man walvissen, zeehonden en zwarte beren (ben benieuwd of ze ook witte, bruine, blauwe, gele en oranje beren hebben...)

Have fun!

• 07 Juli 2007 - 08:04

Dettie En Piet:

hoi oof en jur,

leuk verhaal, hier ook heel veel regen, dus kunnen hard werken in het nieuwe huis.

• 07 Juli 2007 - 08:06

Dettie En Piet:

Hee Oof en Jur, begrijpen jullie eindelijk hoe het is om te stressen als je de weg niet kan vinden of degene die de kaart leest niet precies weet waar je heen moet.

nog veel plezier!