Nova Scotia, Halifax en Montreal - Reisverslag uit Campbellford, Canada van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Nova Scotia, Halifax en Montreal - Reisverslag uit Campbellford, Canada van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Nova Scotia, Halifax en Montreal

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

04 Augustus 2007 | Canada, Campbellford

Hello!

We zijn weer aangekomen bij de familie en hebben weer tijd om even wat van ons te laten horen...

Na Quebec-city zijn wij per trein vertrokken richting Halifax, Nova Scotia. De trein had 4 uur vertraging, dus toen we in Halifax aankwamen waren alle accomodaties vol. We probeerde een hostel waar nog wel plek was, maar dat kostte 45dollar per kamer, dus dat wilde we niet. Het meisje achter de balie bleek echter zeer aardig en ze belde half Halifax af om een slaapplaats voor ons te vinden. Ze belde zelfs het leger des heils :D. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een oud vrouwtje en hadden we een goede kamer en een lekker ontbijt de volgende ochtend. Daarna hebben we het gostel weer gebeld en nu hadden ze wel plek. Na het inchecken in het hostel hebben we geprobeerd een auto te huren, maar alless was volgeboekt. We wilde wat van Nova Scotia zien, dus wilde een 2daagse tour boeken, maar deze was ook volgeboekt. Uiteindelijk hebben we een trip gemaakt met een ouwe dude en hebben we de Bay of Fundy gezien, waar het getijdenverschil 12 meter is. Voor de rest zijn we in Halifax naar Pier 21, een museum over de immigratie naar Canada (alle immigraten arriveerden daar), en het maritime museum geweest. Het maritime museum was zeer indrukwekkend, met spullen van de Titanic en andere gezonken schepen. Ook was er een deel over de Halifax explosion. (zoek maar op op google als je wilt weten wat het is.)

Na Halifax hebben we de trein naar Montreal genomen. Deze bleek ook weer 4 uur vertragin te hebben, dus dat was weer balen. In Montreal was het ook zeer moeilijk om een hostel te vinden. Uiteindelijk hebben we 3x moeten verhuizen omdat we slecht 1 nacht in een hostel konden blijven. Montreal was verder erg leuk. Wel erg warm. Er zijn veel festivals in Montreal, dus dat was erg leuk. Ook was de Nascar race gaande, dus veel snelle auto's in de stad. We hebben ons zeer vermaakt in Montreal en Halifax en zijn nu weer bij de familie. De trein had wederom vertraging en daardoor miste wij onze aansluiting en zijn we met de taxi naar het juiste station gebracht. Duur grapje voor de Canadeese spoorwegen...

Hierna gaan we door naar Niagara Falls, New York en Toronto. We hebben niet zo veel tijd meer, maar willen nog een hoop zien. Ik denk dat ik zeker een keer terug moet naar Canada. Maar we hoeven pas de 24 weer in het vliegtuig te stappen, dus tot die tijd gaan we ons even vermaken.

Cya later.

Jurgen.

PS. Laat even in eenr reactie weten hoe het met jullie gaat daar in Nederland.

• 04 Augustus 2007 - 15:48

Stephan:

Met mij gaat het goed! Met Amarins gaat het goed. En met de familie gaat het ook goed! Pa heeft een hernia omdat hij alles bijna alleen heeft moeten doen in het nieuwe huis. Denk dat jullie die ouwe lui maar heel erg dankbaar moeten zijn als jullie terug zijn.

Ik ga vannacht richting la France. Super golven volgens internet dus heb er zin in.

Jullie verhalen klinken super cool!

Hav fun nog daar!

Laterz
    Stephan

• 04 Augustus 2007 - 18:04

Piet:

Hoi,
    Leuk weer een bericht van jullie te krijgen. Met mij gaat het best goed en de vloeren, behalve van de logeerkamer, zijn allemaal gelegd. Lukte best met de zere rug.De plinten leggen laat ik denk ik aan jou over. Dinsdag 7 aug. gaan we verhuizen en in het oude huis staan inmiddels veel gevulde verhuisdozen. We hebben trouwens ook nog een fiets van mamma bij het busstation gevonden. Hoe die daar nu komt?????. Doe de groeten aan de familie en geniet nog even de komende weken.

Groeten,

Piet

hoi jurgen en olav,

Hard werken hoor hier in Holland, jurgen al 12 dozen, olav 15 dozen ingepakt.Ik denk dat de helft nog bij het oud papier kan, maar ik weet niet goed wat wel en niet weg mag.
    Overigens heb ik al dozen vol troep weggegooid.
    Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Ik hoop dat jullie nog kunnen wennen in Nederland, en dan is jullie huis er ook niet meer. Piet is bang dat jullie geschokt zullen zijn, ik denk dat jullie het wel aankunnen.

groeten aan de familie leden en geniet nog maar even.
    groetjes, dettie

• 06 Augustus 2007 - 10:17

Anuschka En Martijn:

Met ons gaat het ook goed. Nog een paar dagen werken en dan komen we een stukje jullie kant op (Curacao) :-)
    Maak er nog wat leuks van de laatste weken!

Groetjes,
    Anuschka en Martijn

• 08 Augustus 2007 - 15:40

Piet:

jurgen, wij zijn op zoek naar het wachtwoord van multikabel, maar je reageert niet op de sms, die we sturen.
    We zijn nu telefonisch niet bereikbaar en we hebben geen internet.

groeten piet en dettie