Catlins en Dunedin - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Catlins en Dunedin - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Catlins en Dunedin

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

26 November 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal,

In mijn vorige verhaal vertelde ik jullie dat ik zou beslissen of ik de Kepler track zou gaan lopen. Ik heb besloten dat niet te doen, omdat het weer zo slecht zou worden dat het een prestatie zou worden als ik hem helemaal zou uitlopen en onderweg zou het zicht zo slecht zijn dat ik vrijwel niets zou zien. Daar had ik dus geen zin in.

Ik had dus tijd om andere dingen te gaan bekijken. Ik heb een busticket geregeld naar Invercargill en daar ben ik op 24 november om 10:40 aangekomen. Er is daar werkelijk niets te beleven, dus ik heb meteen een auto gehuurd voor 2 dagen. Het was een beetje wennen om links te rijden, maar dat ging al snel goed. Ik had automaat, dus de eerste paar keer stoppen gingen weer vrij abrupt, omdat ik de koppeling wilde intrappen. Ik eerst ben naar Bluff gereden. Daar heb ik een beetje rondgelopen en vervolgens ben ik een tocht over de Catlins gaan maken.

Dit was echt heel leuk. De wegen zijn namelijk heel leuk om te rijden, omdat er veel bochten en hoogteverschil in zit. Ook moest ik stukken offroad rijden. Ik heb ongeveer 5 uur rondgereden op de Catlins voodat ik bij mijn hostel was. Het hostel was vrij groot en toen ik aankwam stond er een bordje dat ze het dorp in waren en dat ik dus zelf een kamer mocht uitzoeken. Ik heb de eerste kamer meteen gekozen (een 4 bed dorm) en mijn spullen daar neergezet. Toen ik wilde gaan koken zag ik opeens de eigenaar voor mijn neus staan. Ik vertelde hem dat ik deze kamer gekozen had en hij keek mij vreemd aan. Ik vertelde hem dat er een bordje buiten stond en hij realiseerde zich dat dat er al een tijdje niet meer had moeten staan :P. Gelukkig maakte het niet veel uit. Ik betaalde en ik mocht alles laten zoals het was. Ik bleek 1 van de 3 gasten in het hostel te zijn. Vrij saai dus. Ook in het dorp was niets te beleven, dus ik heb maar een potje pool tegen mezelf gespeeld en ben vervolgens een film gaan kijken. Daarna ben ik naar bed gegaan. Ik had de hele kamer voor mezelf, wat dus wel relaxt was.

De volgende ochtend ben ik verder gegaan met het verkennen van de Catlins. Ik heb Nugget Point nog bezocht, wat ik uiteindelijk het mooiste punt van de Catlins vond. Je zag er de zeeleeuwen om je heen in zee zwemmen. Erg mooi daar!

Daarna ben ik doorgereden naar Dunedin. Toen ik bij het hostel kwam, kwam ik heel toevallig Tim weer tegen. Hij wilde net met de bus naar de steilste straat ter wereld gaan. Ik had een auto, dus zijn we er samen even heen gereden. Daarna meteen doorgereden naar de Moeraki boulders. Dit was een tocht van een uur en eigenlijk niet de moeite waard. Gelukkig hebben we nog wel wat seals gezien bij Shag Point.

Op de terugweg naar Dunedin begon het keihard te regenen. In de stromende regen hebben we nog wat door Dunedin gelopen en daarna ben ik vrij vroeg naar bed gegaan. Het vele autorijden maakt je best wel moe!

De volgende ochtend ben ik in een keer teruggereden naar Invercargill. Om 12:00 heb ik de auto ingeleverd en ik ben door het personeel van de autoverhuur naar het busstation gebracht. (de mensen zijn echt heel aardig hier!)

Om 13:30 had ik de bus naar Queenstown en om 16:15 ben ik daar aangekomen. Ik ben toen nog even met de gondel de berg op gegaan. Dit wilde ik de eerste keer dat ik in Queenstown was al doen, maar het weer was toen niet goed. Gelukkig was het vandaag wel heel mooi en het uitzicht was prachtig! Daarna nog even een burger gegeten bij Ferg Burger (mijn 3e al :P) en nu zit ik in een internet cafe mn verhaaltje te typen.

Morgen ga ik om 7:45 met de bus naar Mount Cook. Daar zal ik 2 nachten blijven. Vervolgens heb ik op zondag de bus naar Christchurch. Daar ga ik waarschijnlijk weer een auto huren om Arthur's Pass te rijden. Daarna krijgen jullie vast wel weer een verhaaltje van mij!

Ohja, nieuwe foto's!!
http://www.facebook.com/album.php?aid=122484&id=613858597&l=ac97eee587

Tot het volgende verhaal!

Groetjes,
Jurgen

  • 26 November 2009 - 09:18

    Stephan:

    en wat deed je gisteren om 6.08 uur?? Leuk die details... :)

    Klinkt nog steeds goed! Heb je nog ook leuke steden waar je leuk kan uitgaan en lekker kan eten?

    Laterz

  • 26 November 2009 - 17:01

    Mama:

    Hoi Jürgen, moi verhaal weer, hoorde vanochtend van Jesper dat je op skype was, evendaarvoor had ik ook de computer aan, maar niet gemerkt dat jij op skype was, jammer.

  • 27 November 2009 - 00:21

    Hanneke:

    hee jurgen
    Bij deze de fotos:
    Ga naar www.rafting.co.nz en kies daily photos. Typ daar dan de volgende nummers in:
    RAFT911202330541
    RAFT911202400559
    RAFT911202400558
    RAFT911202350549

    gr hanneke
    ps de milford track was gaaf!

  • 27 November 2009 - 01:13

    Hanneke:

    hee jurgen
    ik krijg de fotos zelf niet gedownload zie ik net. Dus heb ik ze even gemaild om te vragen of ze dat kunnen fixen. Zodra ik reactie heb laat ik het je weten. Groetjes hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 21917

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: