Weer thuis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

22 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al weer een paar dagen thuis. Toch vond ik dat ik mijn reisverhaal wel even helemaal moest afronden. Vandaar nog een laatste berichtje van deze reis.

Na mijn vorige verhaal ben ik Auckland ingegaan om souvenirs te kopen. Nadat ik alle shops een voor een bezocht had, heb ik een uitgezocht waar ik alles in een keer kocht. Met 2 grote tassen ben ik vervolgens naar het hostel gelopen.

In het hostel heb ik mijn tas herpakt, zodat alle souvenirs veilig in Nederland aan zouden komen. Dit bleek makkelijker gezecht dan gedaan, maar uiteindelijk alles in de tas gekregen.

Rond 8:00 ben ik naar het vliegveld gegaan en bij het inchecken bleek mijn tas te zwaar te zijn (was te verwachten natuurlijk met alle souvenirs). Ik moest dus bijbetalen. De vrouw achter de incheckbalie belde even en meldde mij vervolgens dat ik 6 kilo teveel mee had a 70 dollar per kilo!!!. Ik moest dus 420 dollar betalen om mijn tas mee te nemen. Ik wilde op zich wel herpakken, maar toen moest ik eerst mijn handbagage wegen. Deze was in totaal 7 kilo, wat volgens haar ook al te zwaar was. Ik kon dus niet herpakken... Uiteindelijk mijn tas ingecheckt en de 'boete' geaccepteerd. Wel nog even een kilootje eraf weten te smeken ;).
Met een wat minder vrolijk gevoel ben ik op het vliegtuig gaan wachten en om ongeveer half 1 's nachts stegen we op richting Osaka, Japan.

Op Osaka aangekomen moest ik 7 uur wachten op mijn volgende vlucht. Ik had vergeten mijn zakmes uit mijn handbagage te halen, want in Nieuw-Zeeland geen probleem was, maar waar onze Japanse vrienden erg moeilijk over deden. Ik wilde het mes niet inleveren en dus zou ik het opnieuw moeten inchecken. Dit zou dus betekenen dat ik door de douane moet, dan wachten tot de incheck open gaat en dan in de rij om mijn mes in te checken. Daar had ik niet zoveel zin in. Gelukkig waren er een paar aardige Fransen, die hun duty free gekochte wijn niet mee mochten nemen, die hun wijn wel in gingen checken en dus mijn mes ook wel wilde meenemen. Zo gezegd zo gedaan.

Op het vliegveld heb ik mij stierlijk verveeld. Ik heb op gegevene moment een rustig plekje opgezocht om wat te slapen, maar het feit dat er constant van die keyboard kerstmuziek deuntjes door de speakers schalde en om de 2 minuten mensen in het Japans, Frans, Engels, Spaans etc. etc. gesommeerd werden om naar hun vliegtuig te gaan, viel mijn slaap idee een beetje in het water. Na 7 uurtjes afzien stegen we op richting Amsterdam.

De vlucht was goed te doen en het KLM toestel wat ik deze keer had was stukken beter. Na ongeveer 12 uur vliegen (in totaal 24 uur vliegen) landde ik vrijdagavond rond 19:00 op Schiphol. Bij de bagageband mijn zakmes van de Fransen teruggekregen en vervolgens met tas en al naar de uitgang. Toen ik door de deur naar buiten liep stonden Miriam, mijn ouders en Olav op mij te wachten. Echt heel fijn om ze allemaal weer te zien!

Nu zit ik dan weer in Nederland in een onvoorstelbaar winters landschap. De temperatuurschok is aanwezig, net zoals een flinke jetlag (die alleen maar erger lijkt te worden). Toch is het ook wel weer lekker om thuis te zijn. Het sjouwen met de tas is verleden tijd en mijn eigen bedje slaapt toch echt wel heel lekker. Ook heb ik alweer een mooie sneeuwpop kunnen bouwen in de verse sneeuw :P.

Als ik terugkijk op mijn reis, kan ik zeer tevreden zijn met de dingen die ik gezien en meegemaakt hebt. Ook heb ik veel aardige mensen ontmoet. Nieuw-Zeeland is een land waar ik zeker nog een keer terug kom. an zal ik niet met de bus, maar met een campertje gaan reizen, omdat het land op die manier ook een hele hoop moois te bieden heeft.

Tot mijn volgende reis!

Groet,
Jurgen

  • 22 December 2009 - 12:54

    Patrick:

    70 Dollar per kilo?

    Vind het echt een zware rip-off. ... :S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 21790

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: