Queenstown en Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Queenstown en Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Queenstown en Te Anau

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

23 November 2009 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Kia Ora!

Vandaag zit ik in Te Anau, ik zal jullie even vertellen wat ik tussen Wanaka en Te Anau meegemaakt heb.

Vanuit Wanaka ben ik vertrokken naar Queenstown. Deze reis van 2,5 uur was weer erg mooi! Onderweg zag ik ruige berg landschappen en de weg volgde een rivier die ongeveer 20 meter lager lag.

Toen ik in Queenstown aangekomen was heb ik meteen even het stadje verkend. Er is daar heel veel te doen en te beleven! Tim en ik hebben een raft trip voor de volgende dag geboekt. Daarna zijn we lekker gaan eten en nog wat gaan drinken.

De volgende dag zouden we pas om 1:15 gaan raften. 's ochtend ben ik lekker door het stadje gaan lopen. Het weer was niet zo goed en eigenlijk had ik niet zoveel zin om te raften. Gelukkig klaarde het rond de middag op!

Het raften was erg leuk! Eerst moesten we naar de shotover river. Dit gebeurde in een soort shuttle bus. Eerst moesten we onze wetsuits aan. Deze zaten vrij onconfortabel en ze stonken ook een beetje. Toen we onze pakkies aanhadden moesten we de bus weer in om vervolgens een bloedstollende rit langs de ravijnen te maken. De weg daar was inmiddels 100 jaar oud en voldeed volgens mij niet aan de huidige veiligheid eisen. De gidsen maakten er echter wel een grappige reis van door iedereen een beetje bang te maken enzo.

Bij de rivier aangekomen kregen we nogmaals een veiligheids instructie en werden we over de boten verdeeld.
Het raften was erg gaaf en de omgeving ontzettend mooi! Helaas waren we maar 1,5 uur op het water, maar in die tijd weel een paar hele gave stroomversnellingen gehad. Eentje had de naam "toilet" en de volgende "oh shit". Ik vroeg de gids waarom dat was en zij vertelde dat er vaak boten omslaan in toilet en de mensen dan zonder boot in de volgende ruige stroomversnelling raken en dus "Oh shit!" roepen :P! De laatste stroomversnelling ging door een grot. Echt heel gaaf en spannend! Na het raften konden we nog even douchen en daarna werden we netjes afgezet in Queenstown.

Terug in Queenstown hebben we nog even een FergBurger gegeten. Deze moet je gegeten hebben, anders ben je niet echt in Queenstown geweest.

De volgende dag zijn we naar Te Anau gegaan. Een vrij saai busreis, maar hier in Te Anau is de omgeving prachtig.

Gisteren zijn we naar Milford Sound gegaan. Eerst maakten we daarvoor een prachtige busrit door een zeer mooi landschap. Zie foto's. Vervolgens hadden wer een cruise in Milford Sound. Hier heb ik veel watervallen, hoge rotswanden, een paar pinguins en zeehonden gezien. Echt heel mooi. Ik heb daar ongeveer 250 foto's gemaakt.

Vandaag ga ik bepalen of ik The Kepler Track ga lopen. Als ik dat doe, moet ik nog het een en ander voorbereiden, want het is een 4 daagse tocht van 60 km. De weersverwachting is alleen niet heel goed, dus waarschijnlijk gaat het niet door. Jullie horen het wel!

Ik heb ook weer foto's online gezet.
Volg de link!

http://www.facebook.com/album.php?aid=122484&id=613858597&l=ac97eee587

Tot de volgende keer!

Groet,
Jurgen

  • 22 November 2009 - 21:37

    Miriam:

    Leuk verhaal en leuke foto's weer! Hoop voor je dat het weer wat beter wordt.

    Liefs Miriam

  • 23 November 2009 - 10:02

    Frank:


    Baas! Scheerapparaat vergeten ;)

  • 23 November 2009 - 14:43

    Patrick:

    Tot de volgende keer.

  • 25 November 2009 - 09:05

    Patrick:

    Guus kom noar huus, want de koei'n stoan op spring'n. De vark'ns mot'n vret'n en het heu mot van 't land.

  • 25 November 2009 - 23:13

    Oof:

    Dude!!

    Klinkt goed allemaal! Erg tof dat je bent wezen raften! Vond het zelf ook zo jammer dat het zo kort was... Met hoeveel mensen zat je in de boot? We gaan wel keer samen raften in NL ;)

    Foto's zijn erg vet so far! ga nu de nieuwe lading bekijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 21920

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: