Mount Cook, Christchurch en Arthur's Pass - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Mount Cook, Christchurch en Arthur's Pass - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Mount Cook, Christchurch en Arthur's Pass

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

30 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora,

Weer een verhaaltje van mij. Sinds Queenstown ben ik namelijk in Mount Cook, Christchurch en Arthur's Pass geweest.

's Ochtends vroeg had ik de bus vanuit Queenstown naar Mount Cook. Dit was een Great Sights bus (een tour), dus we zagen veel mooie dingen en overal werd wat over verteld. We stopten soms ook voor foto's. Rond de middag ben ik aangekomen in Mount Cook. Het weer was niet goed en het waaide echt ontzettend hard (140km/h). Ik wilde gaan wandelen, maar heb besloten om in plaats daarvan naar het Sir Edmund Hillary Museum te gaan. Ik heb daar ongeveer 4 uur rondgehangen. Best interessant wat die man allemaal gedaan heeft. (hij de eerste die Mt Everest beklommen heeft).

De volgende dag zou het rond de middag opklaren. Ik heb dus lekker uitgeslapen en inderdaad rond 12:00 trokken de wolken weg en werd het een prima dag. Ik ben toen begonnen aan de wandeling door de Hooker Valley, naar de Hooker Glacier. Dit was een hele mooie wandeling. Rondom zag ik bergen met gletsjers en ik liep lang een rivier van smeltwater. Ik moest ook 2 hangbruggen oversteken. Toen ik de gletsjer bereikt had, mocht ik hetzelfde pad weer teruglopen. OP de terugweg hoorde ik opeens heel veel lawaai achter mij. Toen ik omkeek zag ik dat er een sneeuw/steen lawine van de berg kwam zetten (ik denk zo'n 2 km van mij vandaan). Best gaaf om te zien! Om 16:00 ongeveer was ik weer bij het hostel en had eigenlijk niet zoveel te doen. Hierdoor kreeg ik een beetje heimwee naar huis, maar daar ben ik inmiddels redelijk overheen.

De volgende dag zou pas om 14:30 de bus komen. Ik moest de tijd dus een beetje doden. Ik heb even op Skype gezeten en wat geinternet. Ook heb ik nog een film gekeken en toen was het alweer 14:30.

Ik stapte weer in de Great Sights bus, maar deze keer reden we grotendeels door weilanden en de chauffeur was boer geweest, dus ging allemaal verhalen over zichzelf vertellen. Ik heb mijn Ipod maar aangezet :P. De rit was erg lang en pas om 18:30 was ik in Christchurch. Het weer was ook nog heel slecht en het was ontzettend koud. Het hostel bleek ook vol te zijn voor de volgende dag, dus ik moest in ieder geval verhuizen. Nadat ik de stad wat gegeten had, had ik besloten een auto te huren de volgende dag.

's Ochtends ben ik naar de i-site (VVV) gegaan en heb informatie gevraagd. Vervolgens een auto gehuurd bij Apex (een Nissan Sunny (ofzo)) en ben naar Arthur's pass gereden. Het weer was echt verschrikkelijk slecht en het uitzicht werd dus redelijk verpest. De rit was echter wel heel leuk en ik heb nog een paar mooie foto's kunnen maken. Om 15:00 was ik halverwege en bij het hostel waar ik zou slapen. Even ingecheckt en toen doorgereden over de pas. Ik ben helemaal tot de westkust gereden (van oost naar west dus) en toen terug naar het hostel. Onderweg werd het weer nog slechter en het was bijna donker. Echt niet normaal! Wel veilig aangekomen bij het hostel en even wat eten gekookt. Nu zit ik dan mijn verhaaltje op internet te zetten.

Morgen rijd ik terug naar Christchurch, waar ik nog 2 nachten zal verblijven. Donderdag of Vrijdag zal het weer beter worden en ga ik dus ook door naar Kaikoura om walvissen te spotten en te zwemmen met dolfijnen.

Binnenkort krijgen jullie te horen hoe dat was.

Ik heb nog een paar foto's online gezet (niet die van vandaag).

http://www.facebook.com/album.php?aid=122484&id=613858597&l=ac97eee587

Tot snel!

Jurgen

  • 30 November 2009 - 06:41

    Stephan:

    Jur,

    Als ik zo naar de foto's kijk valt het wel mee met dat slechte weer. En heiwmwee hoef je echt niet te hebben. Hier is het al 4 weken aan het regenen, elke dag minimaal windkracht 5 en licht van 8 tot 5 (oftewel 15 uur lang donker). Fucking depressief dus! Blijf nog maar even lekker genieten voordat het te laat is ;)

    Leuk om je even gesproken te hebben. Skype doet het alleen niet op onze werk laptop...

    Laterz!

  • 30 November 2009 - 23:20

    Frank:

    Baas!

    Ben t helemaal met dommel eens, als je echt kut weer wilt dan had je thuis moet blijven ;) Ga morgen de foto's van het X-mas party op facebook zetten heb je wat te lachen. Der is bij m'n ouders nog geen kaartje/pakketje geland dus zit nog steeds in volle spanning...!!

    Xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 21912

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: