Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Whangarei

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

31 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Hallo Allemaal,

Even weer een verhaaltje over wat ik allemaal heb meegemaakt in NZ.

In mijn vorige verhaal vertelde ik dat ik 16km door de stad ging wandelen. Het waaide die dag heel hard, dus ik heb de halve wandeling maar gemaakt. Wel Mt.Eden bereikt, vanwaar ik een prachtig uitzicht over stad had. Ook ben ik naar het Auckland Museum geweest waar ik onder andere een Maori performance bijgewoond heb. Rond 17:00 was ik weer in het hotel en ik ben om 19:00 de Skytower in gegaan om te wachten op de zonsondergang. Hiervan heb ik hele mooie foto's gemaakt :).

De volgende ochtend ben ik om 10:00 vertrokken naar Whangarei. Na een busreis van 3 uur langs geweldige regenwouden en stranden ben ik aangekomen in Whangarei. Waar ik vervolgens 2 kilometer een hele steile berg op moest lopen naar het hostel. Uitgeput aangekomen mocht ik mijn tas alvast in de kamer zetten en kon ik om 17:00 terugkomen om in te checken. Na een boterhammetje gegeten te hebben ben ik begonnen aan een 5km lange wandeling naar de Whangarei falls. De hostel eigenaresse waarschuwde mij dat het wel 2 uur lopen was naar de falls. Het bleek dat ik na 1 uur en 15 minuten al bij de watervallen was (incl. foto's maken onderweg). De watervallen waren best mooi, maar niet heel bijzonder. De lonely planet beschrijft ze als de Paris Hilton onder de watervallen. Niet de meest bijzondere, maar wel de meest gefotografeerde watervallen van Nieuw-Zeeland :D. Over de terugweg naar het hostel deed ik slecht 50 minuten. :).

Bij het inchecken vroeg ik aan de eigenaresse wat er nog meer te doen is in de regio. Ze zei dat de watervallen zo'n beetje alles is, dus heb ik mijn reservering van 2 nachten naar 1 nacht gedowngrade en meteen een busreis naar Paihia geboekt. Morgen heb ik daar een tour met AwesomeNZ bustour waarmee ik het meest noordelijke puntje van NZ zal verkennen.

Ik ben nu aan het wachten op de bus en ondertussen een beetje aan het kijken wat ik nog meer wil doen in NZ.

Ohja, ik heb nog een linkje naar de foto's:
http://www.flickr.com/photos/43394373@N07/

Ik zal nu nog wat foto's uploaden. (als het lukt)

Tot het volgende verhaal :)

Groetjes,

Jurgen

  • 31 Oktober 2009 - 08:14

    A, M & S:

    Hoi,

    Mooie foto's en klinkt goed allemaal. Je zal we helemaal afgetraind terugkomen na al die wandelingen.

  • 31 Oktober 2009 - 20:15

    Anja:

    hai lieve jurgen, leuk hoor, zo mee te lezen, wat je allemaal doet.
    je loopt heel wat af, pfff, knap hoor, maar zo zie het meest.
    leuk om je stem af en toe te horen als mir bij me is.
    komt helemaal goed, dus genieten daar hoor, dkusknuf anja en gerard

  • 01 November 2009 - 10:34

    Amarins:

    Hi!

    Leuk om je verhaaltjes te lezen. Het is meteen of je al weken weg bent. Blijf mooie foto´s maken. En heel veel plezier daar!

    liefs Amarins

  • 02 November 2009 - 15:28

    Patrick:

    En wanneer ga je iets actiefs doen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangarei

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 21916

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: