Paihia - Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu Paihia - Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jurgen Berendes - WaarBenJij.nu

Paihia - Bay of Islands

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

03 November 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora,

Ik heb de afgelopen dagen weer een hoop meegemaakt, dus weer een verhaaltje op mijn site :)

Nadat ik Whangarei ontvlucht was, ben ik om 17:30 in Paihia aangekomen. Dit is een heel fijn stadje aan een hele mooie baai. Spullen op de kamer gedropt en met een Finse dude even een pizza gegeten in het centrum. Vervolgens vroeg naar bed, want ik moest de volgende ochtend om 7:00 klaar staan voor de North Cape Tour.

Om 7:15 kwam de bus aan en ik werd verwelkomd door een echte Kiwi genaamd Spike. Een hele relaxte, en zeer grappige buschauffeur. De tour was echt lachen. Naast wat minder interessante stops zijn we op gegeven moment in Cape Reigna aangekomen. Daar was het echt geweldig mooi. Dit is het noordelijkste puntje van NZ met een vuurtoren op de kaap. We hebben hier ongeveer een uur rondgelopen.. Dit omdat de bus ook kapot gegaan was. De versnelling bleef steken in de 4e versnelling, dus we moesten met veel pijn en moeite de bergen door. Op gegeven moment kwamen we bij wegwerkzaamheden terecht waar we maar 30 km per uur mochten, maar dat kon dus niet, dus wij reden met 80 tussen de verontwaardigde wegwerkers door, gebarende dat we geen vaart konden minderen. Een soort Speed 3 dus :P
Na de Cape, zijn we naar de zandduinen gereden om te gaan sandboarden, dit was ook echt heel gaaf en ik heb er een leuk filmpje van. Deze zien jullie wel als ik thuis ben :). Na het sandboarden zijn we over het strand (Ninety mile beach) teruggereden. Nog een stop in een Kaori museum en voor Fish and Chips en toen weer terug bij het hostel.

De volgende dag ben ik in de ochtend naar de werf gelopen en heb aan een zeiler, genaamd Mike, gevraagd of ik ook mee mocht op zijn zeiltocht. (deze kon je vooraf boeken, maar ik was de dag ervoor te laat terug in Paihia). Ik mocht mee en heb een geweldige dag op het water gehad. Mooie eilandjes gezien en veel mee mogen helpen met het zeilen. Op gegeven moment noemde Mike mij zelfs Abel Tasmans great grandson :P.

Vandaag een beetje gewandeld naar watervallen en over het Treaty Grounds. Morgen door naar Roturua. Ik moet nu afronden.

Ik heb trouwens wat nieuwe foto's op facebook geplaatst. Volgens mij kunnen jullie daar gewoon bij zonder account, maar weet ik niet zeker. Hier in ieder de link:

http://www.facebook.com/album.php?aid=122484&id=613858597&l=ac97eee587

Tot de volgende keer!

Groetjes,

Jurgen

  • 03 November 2009 - 07:57

    Stephan & Amarins:

    Dude,

    Je bent al in het Noordelijkste puntje... pas maar op dat je niet na 3 weken klaar bent. ;P

    Wanneer ga je bungeejumpen van de hoogste brug?

    Klinkt tot nu toe goed, leuk hè onbetrouwbare bussen.

    Liefs,
    Stephan & Amarins

  • 03 November 2009 - 17:30

    Frank:


    Ziet der allemaal puik uit ouwe! Hebben alle kiwi's namen van niet meer dan 1 lettergreep? Zal t verhaal vooral niet te lang houden, blijf posten!

    Skoll

  • 04 November 2009 - 12:19

    Roosmarie:

    Jurgen, dat ziet er allemaal helemaal leuk en interessant uit!
    groet van roosmarie

    in de praktijk van Dettie (nog op vakantie!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 December 2009

Weer thuis

17 December 2009

De laatste dag

12 December 2009

Op weg naar Auckland

05 December 2009

Kaikoura - Walvis en dolfijnen

03 December 2009

Christchurch
Jurgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21908

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 08 September 2012

Canada 2012

20 Augustus 2011 - 18 September 2011

Zuid Afrika

26 Oktober 2009 - 18 December 2009

Nieuw Zeeland

24 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Canada 2008

23 Juni 2007 - 23 Augustus 2007

Canada 2007

Landen bezocht: